25 januari 2010

Guldrullen


Syrran och jag följde med Jacob på hans söndagsstorhandling. Intressant och lärorikt. Vi hann snacka om allt möjligt, fick lite motion och kassarna fyllda av bra affärer. Vi delade på en fördelaktig säck lök till exempel. Så att jag kunde koka jasminris med lökklyftor, vitlöksklyftor, lökfrön och grönsaksbuljong. Som jag serverade till pumpafröoljeslungade sockerärter och thaitajta strömmingsrullar (orkade inte stå och steka flundror så jag rullade in en tjock marinad av citronolivolja, röd currypasta, soja, färsk hackad dill och dito röd chili i filéerna, packade dem tätt i en form, klämde citron och klickade smör över, och ugnsgrillade dem gyllene).
Jag hade svart sammetskjol, Hawaiitröja och guldförkläde. Och nystädad, nypåfylld kryddhylla.

Inga kommentarer: