06 januari 2010

Livet på kontoret


Jag håller på att byta ut min maskinpark. Datorer, skrivare, kamera. Är inne på förbättringar i köket också, ska vi inte slänga ut mikron, köpa nya knivar och kastruller, och vad sägs om ett skåp här? Jag behöver mer plats till all quinoa. Har börjat köra med ägg, här en omelett med majs och sojasås, till ajvar och rucolapesto.
En bra sak med kylan är att man kan ha på sig grejer som annars är för varma. Som till exempel svarta yllebyxor i hög dammodell (med ullstrumpbyxor under) till svart midjekort ylleväst med tyrolerbroderier över svart dansbody. Grå raggsockor till det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart har du köpt det finska knäckebrödet Maukas någonstans? Sverige?

Miss Rotfrukt sa...

Åh härligt att du uppmärksammar det! Det var gott och framför allt stort. Jag vill minnas att det var på Konsum i Farsta centrum. De har (hade?) en rätt fyllig finsk hylla. Jag ska kolla efter det igen!