06 januari 2008

En märklig afton


Det var en så konstig kväll att jag inte kan berätta om det här, men jag blev i alla fall inte förvånad över till exempel det faktum att all fisk var slut i hela stan. Utom den här lilla laxen. Med ugnsgrillade rotfrukter, smörslungade rödbetor och generösa smakprov på resten av sällskapets tillbehör: pommes och potatisgratäng, blandsallad och spenatsallad med parmesan. Generös är dock inte längre alltid stämningen på Mäster Anders, inte när man känner sig fnyst åt för att man tar husets vita och inte champagne för 120 kronor glaset. I årets fattigmånad.
Men jag levde gott på en generös komplimang jag fått av en herre tidigare, angående min färgglada djungelblus med blommor, frukter och djurmönster, till stentvättad jeanskjol och röda stövlar.

Inga kommentarer: