28 januari 2008

Progglycka


Först och främst betyder söndag ny vecka och ny vecka betyder snart onsdag = Studio 60. I och för sig sista avsnittet i världen men jag har fått vänta på det i två veckor så jag är ändå prillig av lycka. Måste nog dricka champagne framför tv:n på onsdag. Dessutom var det fint väder, och jag jobbade inte (förrän lite på kvällen), hann spatsera på söder som normala människor, titta i affärer och säga hej till andra som var ute och gjorde samma sak. Och sedan det finaste i kråksången: söndagsmiddagen. Jag kokade linser med en massa heliga kryddor, och hade förutom hackade cashewnötter i polenta på slutet, så jag kunde forma biffar och sedan steka dem i smör. Och till det en yohurtsås (fast på sojayoghurt, god, snygg vaniljfärg) med mynta, dill och basilika, en guacamole (måste nog bli taco night snart igen), ris och en sallad på groddar och snabbfräst babyspenat med soja, lime och fisksås.
Jag hade tajt leopardkjol och svart collagesatängjacka från Mats & Moa. Och så här gick det till, mina damer och herrar:

Inga kommentarer: