22 januari 2008

Jag har tappat rösten!


Jag är bara sjuk fyra gånger om året. Förut var det aldrig, sedan blev det två gånger och nu har det ökat. Kanske är det till och med fler än fyra. Jag låter i alla fall som en kråka och lagade därför en het morotssoppa med en hel hackad röd chili (kärnor och allt) och en hel pressad citron i. Borde haft i vitlök och ingefära också men jag beräknade inte att min energi skulle räcka till att tampas med naturens förpackningshysteri när det gäller de båda godsakerna. Skvätte i sweetchilisås och fisksås i stället. Och citronolivolja och pumpafrön ovanpå. Det gjorde ont att äta, härligt.
Jag lagade mat iförd vitt linne, två Martin Bergström-sjalar och en batiklila hippiekjol.

Nu ska jag lägga mig och sova i väntan på middagen, ni kan kolla på tv så länge:

Inga kommentarer: