27 maj 2009

Tisdag med T


Jag önskade mig "något fräscht" och satte mig vid datorn. Fram kom långa ljusa sparrisar som ville ligga kvar i tät raklång knippeposition fast de var kokta och smörade. Långa längsmedskurna squashskivor med tvärgående svarta grillränder i en lite mer sladdrig stil bredvid. Och en sallad med den där osten som är en syrligare, mjukare (turkisk?) variant på feta och flörtar bra med tomat/gurka/äpple. Och ett klipp balkongodlade gröna kryddor.
Jag blev nöjd. Iförd den där Malmöklänningen som jag tyckte var djungelmönstrad men i så fall en djungel av väldigt utslagna tulpaner har jag nu insett. Ljusbrunt skinnskärp och ett snäckhalsband som jag råkade plocka upp på lunchen. Så fort det blir lite varmt ute kommer hippien i mig fram.

2 kommentarer:

Katten sa...

Din blogg är det enda jag behöver här i världen.

Miss Rotfrukt sa...

Åh! Tack, vad glad jag blir! En matintresserad katt!