09 maj 2009

Curry in a hurry


Jag utmanar ödet och fortsätter att testa nya grejer hos indiern, med såklart tveksam utgång. Grönsakerna i curry var som ... en bättre flygplansmatsrätt. Kanske färgades upplevelsen av att jag åt på fem sekunder för att hinna till Astrid Hadad, men ändå, ska jag hålla mig till de vinnande koncepten nu? Ja.
Jag hade en sommarfestklänning som jag fick av Astrid härom dagen (inte Hadad), med volanger, babusjkablommor och Mimmi Pigg-prickar, till chockrosa strumpbyxor, svarta platåskor och exotiska träsmycken. Nu lyssnar vi på mitt loppisfynd från i dag. Vi stod och bläddrade på varsin sida om skivbackarna och jag sa "Jag har haft en jättekonstig craving ett tag: Christer Sandelins Luften darrar" och T sa "Jag såg just tolvan här på min sida" och fiskade upp den ur sin back. Vilket tecken. Okej, på sätt och vis var det hans fynd men det är jag som äger den. Han fnyser lite åt den. Proggare.

Inga kommentarer: