06 maj 2009

Moccochock


Jag har varit på ett Moccokafé och det var en upplevelse som bekräftade precis de fördomar som har hållit mig ifrån den kedjan tills i dag (äcklig musik, äcklig reklam på tv-skärmar, servil och distanserad personal, äckliga barn, töntiga namn på rätterna, bananbrudigt). Men mamma var med och var jättenöjd. Och då var jag det med. Till och med svalde att den manliga servitrisen ropade "två fitness" i stället för att bara ge oss våra tonfisksallader. Dessutom var salladen rätt god.
Jag har röda skor med stiliserade rosetter, röda strumpor, jeansomlottkjol, vit t-shirt med mystiskt blommönster och halsband med lingonklase, och jag och mamma har just kört en enorm världskarta genom stan, fastspänd på biltaket med alla mina guldskärp eftersom vi inte hade några remmar till takräcket.

Inga kommentarer: