02 augusti 2007

Friskt vågat


I går på Friskis blev ledaren kär i mig. Han berömde min svettkapacitet efter uppvärmningen och glanade uppskattande då och då under hela passet för att slutligen på sista syretoppen, när vi gjorde knäuppdragningar och klappöverhuvet, hoppa fram till mig och liksom göra hela slutspurten precis framför mig och tjoa och tjimma samtidigt. Kände mig som tjejen i den där Springsteenvideon. Pustade ut i soffan efteråt (var ju tvungen att anstränga mig jättemycket för att leva upp till förväntningarna) zappandes mellan Poirot och Foyle med en tallrik med resterna av böngrytan på en bädd av Thereses uppfinning squashpasta: helt enkelt hyvlad och strimlad squash med olivolja och svartpeppar. Och så lingonketchup till det.
I vitt tantsommarlinne med spetskant och leopardkjol.

Inga kommentarer: