05 augusti 2007

Grattis på födelsedagen Marcus


Hanna och Hanna kom ut och badade, och Samira & co, och Marcus, Astrid och Daniel. Vi fick Figges laxsnittar, altanbuffé bestående av ugnsgrillade potatisklyftor, tomat- och dillsallad, Hannas linsröra med morotsslantar, Tommies chilistarka snabbinläggningsgurka, stekt saganakiost och auberginerullar fyllda med färsk grovhackad pesto. De senare, som såg ut som dammsugare, förebereder jag lite här (premiär för new and improved Miss Rotfrukt - nu även som matlagnings-tv):

Jag hade med mig min italienska hemsydda knallgula sidenklänning med gröna, svarta och guldiga prickar, smala axelband och sned volang ... men glömde liksom byta om till middagen. Vilken oförklarlig blunder. Så det var vitt spetslinne och stentvättade jeansbyxkjolen till bordet.

2 kommentarer:

Unknown sa...

haha matlagningsteven är underbar!

Miss Rotfrukt sa...

TACK! jag gillar den själv. kanske inte sänder varje dag men ganska ofta.