26 augusti 2007

Kalaslördag


Här är den rykande fiskgrytan som Jacob förberett i två dagar för att bjuda på på sitt födelsedagskalas, föregången av kantarellpasta och följd av en kladdig bomb till chokladkaka med grädde och svartvinbärssås. Och inte nog med det, innan det var jag på pappas kombinerade födelsedags- och surströmmingskalas:

På fest 1 hade jag vit tröja med rosa löv till vit sidenkjol med ränder i citron och silver, och i trapphuset till fest 2 bytte jag till min nya vattennymfdräkt: ljusblått fladdrigt supertunt sidentyg i olika sjok, med fiffiga knytanordningar och bred korsettig midja i vitt, gult och paljetter. Hoprullad rymdes den i handväskan - två gånger under dagen fick jag chans att säga "Man kan inte tro att jag har en aftonklänning här i eller hur?".

Inga kommentarer: