12 augusti 2007

Skön lördag


Först baddag på Reimers med Ilse och Franka och deras föräldrar, sedan eftermiddagsdrömdate på thaigrottan på Lundagatan - grön curry med tofu, blomkål, broccoli, paprika, aubergine, mycket röd chili och massa färskriven ingefära - sedan ett litet rave i Kristinebergsparken och ett kvällsdopp + ostbricka. Allt blev väldigt bra fast jag började lördagsmoody och kämpade med presöndagsjobbångest hela dagen. Men sol och bad och thai och ost och vin är ganska säkra kort när det gäller lycka. Träffade en looniesvenne vid sista doppet som sa att han var synsk och "såg" att T hade liksom många hjältar med sig från way back och att han var "number one" - det visste jag redan sa jag. Han var rolig, han gillade att ha orange sockor för att det skapade en portal till ett fint barndomsminne som kretsade kring en trygg orange soffa.
Det såg ut som jag hade vita axelband på den axelbandslösa snötvättade fakejeanskorsetten, till jeanskjol och guld/ormskinnskor, men det var bara min kärringbränna.

Inga kommentarer: