02 november 2007

Gentlemannalunch


Vad vacker du är i dag, sa Henrik och Ulric när jag mötte dem för att gå på lyxlunch. Åh de var också så stiliga i motljus, vädret strålande och Emma snygg och vi tog en rask och frisk promenad i riktning mot Kaknästornet. Det tog ganska lång tid, och sedan tog det tid att få åka upp i hissen, och att få bord, mat och nota, och dessutom var paellan inte tillräckligt varm, personalen lite stressad och gästerna till lite för stor del bestående av pannkakskladdande höstlovsbarn. Men det var ändå värt det! Ett glas vitt med milsvid utsikt och en förstorad Barbielampa på bordet. Man ser nästan för långt, tyckte Henrik (som kammade hem storvinsten i menytävlingen: pommes frites vet de i alla fall hur man gör där).
Jag har en blå puffärmssidenblus med blå ränder och klädda knappar, vinröd sekreterarrak sidenkjol och vinröda sjuttiotalsstövlar i mocka och skinn.

PS. I dag fyller Jenny år! Grattis Jenny!

3 kommentarer:

ärtan sa...

Tack! Kan meddela att jag åt köpepizza i dag för första gången på 5 månader...hur har jag överlevt? Den var riktigt blek så jag tvingades göra en regä topping av stekta champinjoner, lök och broccoli och till råga på allt hade de glömt skicka med bearnissen, men det löste sig för jag har denna sommar lärt pappa göra hemgjord så han vispade ihop en riktigt god en. Ah.

Miss Rotfrukt sa...

du är galen

ärtan sa...

why? Eller märkdes det att jag var dragen när jag skrev det där...?