01 november 2007

Hot smorgas


Jag la massa skivor av brödet från Skovmandhunken i rutig skjorta på en plåt och bredde dem med tonfiskpastej, la på tomatskivor, tunt skivad tofu, några droppar sweetchilisås, rivna salviablad, citronpeppar och västerbottenost och lät det grillas rejält medan jag jobbade och låtsades glömma bort att jag lagade mat och efter en stund bara "Men ... mmm ... vad det börjar lukta gott här, vad kan det va?". Och så morotsriv med alger, risvinäger och extra salviablad till.
Jag fick äta framför julavsnittet (nr 11) av Studio 60 (sååå mitt i prick för mig som har christmas craze i år, jag skrek när det var slut, också för att jag identifierade mig med Danny när han förklarade sin kärlek till Jordan på ett roligt envägskommunikativt sätt) iförd min tuffa stentvättade byxkjol och en silvervolangad svart ylletröja med sjukt mycket pälsängerhål i.

PS. I dag fyller min syster år! Grattis Hanna!

Inga kommentarer: