23 juli 2009

Papadam med papegojor


Saker jag glömde säga i förra inlägget: att mustaschchauffören även visade sig vara lokal vinodlare med beräknat första smakprov om fem år, att det var ett succédrag att åka till Eristo sista dagen (sand, öppet vatten, hippietält bland träden, söt barfota kypare på lunchstället), och att jag sista morgonen vaknade inte bara av soluppgången utan också av att jag inte riktigt kunde se den med mitt ena öga på grund av ett myggbett på ögonlocket. Nu är svullnaden nere och jag hemma, och det firade jag i går med att gå direkt till indiern och äta dal. De verkade ha saknat mig och bjöd på papadam med chutney.
Jag hade leopardklänning, papegojhalsband och min i denna riktning oincheckade gula väska (eftersom den på ditresan kom ut på bagagebandet i öppet tillstånd). T fick en ouzo och en lokalproducerad honungsburk (honey for my honey) och nu har jag en taxfreeparfym att leverera.

Inga kommentarer: