28 juli 2009

Semestermästerligt


Jag grillade majskolvar, jordärtskocka, lök, aubergine och blomkål i solrosolja, flingsalt och mangovinäger, kokade morötter och tomatvinäger- och karljohanoljemarinerade dem med nyrostade nötter, blandade gräddfil med pesto och gjorde sallad på överbliven potatis från lunchen. Erica hårdstekte halloumi. Sedan avslutade vi med manchego, madeira och skivad persika. Alla sov gott och tungt efteråt.
Min roströda trikåklänning med medeltidssvall matchades av en lätt liten kärringbränna från förmiddagens altanläsning (färdig med Marianne Höök-bion - intressant men puh, närmast kriminellt oredigerad, tröttsamt även om jag förstår att det är menat att sättas upp på stilistikkontot - och en bit på väg in i Gomorra. På somrarna plockar jag russinen ur kakan som alla ni andra redan läst under året. Det är praktiskt och tvärtom går inte - ni kan inte ta igen alla pjäser jag har sett för de spelas inte längre. Jag är inte bitter, jag är nöjd).

Inga kommentarer: