01 juli 2009

Mjölnarens rödspätta


Vi åkte till Falsterbo i går. Dit når inte det eventuella dåliga vädret, alla är lyckliga, har sina barn på Lundsberg och gör tomtklipp (avlyssnat på stranden, som har den mest finfördelade vita sand man kan tänka sig). Vi badade, åt grekisk sallad (jag började undra lite varför jag ska till Grekland när allt finns här), badade igen, handlade lokal fisk och glass och fick lyxiga viner (blekt råsidenskärt rosé och lätt coolt rött) och en fantastisk middag i Sophies och Torstens trädgård (de enda i byn som är så flummiga att de sitter ute och äter och dricker, samt har något så svennigt som en grill). Mjölvändning, smör, persilja och citron, samt temperaturprecision var fisktricket.
Jag hade samma outfit som jag gav mig av i men lite saltare. Nu är vi på äventyr på andra kusten.

Inga kommentarer: