09 juli 2009

Kvinnor och barn


Det värmländska kvinnokollektivet har morgonbadat, kvällspromenerat och tittat på kalvar. Tittat på Alfred Hitchcock, skrivit en novell och läst om Marianne Höök. Fyndat på Röda Korset i Arvika (jag hittade en blus som hörde till den så kallade socialtantskjolen, som jag råkar ha med mig på resan, helt otroligt, nu har jag alltså ett set), och varit på Alma Löv och Västanå Teater. Och i dag firat Saids fyraårsdag med först berättarteaterinspirerad hela havet stormar där två blåa lakan från Siden-Selma utgjorde havets böljor, och sedan hembakad färgglad tårta med banan- och jordgubbsfyllning, neonljus och Moderna Museet-nonstop.
Jag har på mig ett annat Röda Korset-fynd, en blå, rosarödblommig chiffongklänning med fladderärmar, skärp och veckad kjol. Till detta melonörhängen och knut. Finklädd hårfrisörska. Har klippt Samira och Lotta och gjort inbakade flätor på Erica.

Inga kommentarer: