19 maj 2007

Crepes, kraut och Chanel


Det blir ofta creperiet när jag ska till något kring Mosebacke, för jag tänker att Indigo ändå kommer att vara fullt. Och det blir alltid Siesta (sardeller, oliver, ost) när jag är där fastän jag tänker att jag ska ta något annat. Det satt ett par bredvid som var på date, de frågade alla första-gången-frågor och var lite så där trevande till lags mot varann. Hoppas de fick till det. Själv fick jag Audionom och de andra krauterna på Kägelbanan.
Jag hade svart plisserad kjol, svarta mockastövlar med guldgrejer på och var rätt nöjd med att jag hittat en vit tröja på kontoret i stället för den jag hade som kändes fredagssvettig. Och ett svart mockaskärp med strasskanter. Och så kändes den vita ännu svettigare märkte jag för sent, så man kan lägga till ganska mycket Chanel no. 5 på listan här.

Inga kommentarer: