11 maj 2007

Det känns som fredag


I dag var sista dagen på ett av mina jobb. Nu ska jag hinna in på mitt fik på morgnarna, och laga egen riktig mat i stället för kvällsjobba med knäcke. Engagera mig mer i mina andra jobb. Cykla, bada, dricka vin, gå ut, sy, sortera foton, gå på Friskis, läsa, städa, byta bort kläder, äta middag hos min syrra, göra något åt mitt hår, gå på bio, sätta upp tavlor, sova, tvätta, skriva brev. Blev först firad med grosshandlarlunch (flundra + chokladtryffel) på Spring med redaktörn, sedan när jag kom till mitt andra kontor låg en fin välkomstbanan på min plats med texten: "En ekobanan från en reko Bouabanan till en läcker fasan." Nu har jag ätit upp den och ska dricka fredagsvin på Embargo.
I subtil squaredansstil: svarta stövlar med guldornament, svart veckad, vid yllekjol, glansblå sidenblus med puffärmar och klädda knappar och brett resårskärp med ett guldkattdjur som spänne. Yoddelatiho.

Inga kommentarer: