28 maj 2007

Månadens fisk


Efter en till drönardag i parkernas stad, fylld med roliga djur och växter, åt vi middag på Tempo. Therese utnämnde makrillen till månadens fisk och jag höll med. Här var den krispig och sotig med en fin mörkgul sås och dill, och så delade jag och T på en tallrik nässelsoppa med pocherat ägg (T:s andra den dagen, just pocherat alltså) och en skål färskpotatis med dill, smör och flingsalt. De hade ett väldigt gott bröd där också så den här veckan har utnämnts till brödvecka, vi ska skicka bilder mellan Malmö och Stockholm på olika delar i bakprocessens framskridande.
Jag var omotiverat klädd för spansk afton i svart volangkjol, brett rött skärp, den nyfyndade svarta glanstoppen med guld och svarta stövlar, och allt det blev sedan lite krångligt när jag skulle åla mig ur det inträngd i en smal sovtågsbädd (jag låtsades att jag gjorde lumpen, för resten i kupén var stora tysta killar).

Inga kommentarer: