12 juli 2007

Badbuffé


Från köksträdgården (som det står på menyn hos min indier) - en skål med quinoa med soja, olivolja och dill, en med hela dinkelkorn med chiliolja, citron, sesamolja och örtpeppar, ett fat hemodlad sallad med paprika, tomater, hasselnötter, pumpafrön, citron och massmördarfinhackade gröna kryddor från altanen (typ kinesisk gräslök), samt kastruller med förvälld mangold med parmesan, majskolvar och hela sommarmorötter i smör. Jag är lite ledsen för att vi glömde bort lambruscon till fördrink men glad för det goda rödvinet på r som jag alltid glömmer vad det heter.
Jag var nybadad och pollenallergisk i batiklila hippiekjol, rosa och lila diagonalavdelad danstopp, lila plastörhängen och vita sandaletter. (Jag blir alltid både mer plaståttiotal och mer progg när det blir sommar.)

Inga kommentarer: