25 juli 2007

Hemmahäng med Hanna


I går ringde Hanna från ute på stan. Hon hade tänkt gå på Bonniers konsthall (sommarstängd) hamnade på Moderna (turistöversvämmat) och räddade sig slutligen till min rosa tepartysoffa där vi lyssnade på Martin Kellerman - klart bäst i serieform men jag är svag för honom i vilken form som helst - medan jag lagade hål, fållade kanter, strök på fina applikationer över fula fläckar och så småningom lagade hårdstekt haloumi och världens snabbaste potatissallad: koka potatisen redan uppskuren i lagoma bitar - drick upp spadet om du är ledsen för näringen som går till spillo i vattnet eller om du bara vill imponera/förskräcka - hacka lök och paprika, öppna en tetra blandade bönor eller vad som helst och blanda allt med citronolivolja, senap, soja, persikovinäger och citronpeppar.
Jag hade puffig kjol, godisprickig på svart botten, svart linne och ljusgrå Fametröja. Fick låna Hannas nya orange nagellack till tårna. (Sedan gick jag ner till Jacob och Lena och kollade på det HELT SJUKA rockavsnittet av Midsomer. Jag är fortfarande i chock. Rockchock.)

Inga kommentarer: