23 juli 2007

Den roligaste dagen på länge


Pariserhjulet stod stilla i regnet och gatorna var skräpiga efter Möllanfestivalen (som äntligen var över). Men humöret var på topp, skyltarna och sakerna i skyltfönstren fina, tiokronorsaffären söndagsöppen och mataffären stor och snart hade vi allt vi behövde för en snack attack framför tv:n hos Therese: torkad frukt, blandade nötter, en ny sorts riskakor med dinkel, Stål-Långbenjordnötter och folköl. Vi hockevrålade, kollade på tonårsnördfilm och tilltalade varann med efternamn resten av kvällen tills vi åt middag med Pernilla ("SÖÖDERBEERG!") på Metro och mitt smeknamn blev "järpen" eftersom jag valde bögiga sesampanerade broccolijärpar med haloumi i stället för burgare (trots att jag kunde peka på "två schysta lökar" på tallriken).
Jag hade min svarta kulturtantsklänning med gula och röda blommor på mig och alla exotiska träsmycken. I morse kom jag hem till stan igen, trött och jetlaggad, och precis när allt kändes trist ringde en söt ung metrosexuell brevbärare på dörren och sa "Det här var lite så där partyaktigt, jag ville inte knöla ner det genom brevlådan ..." och gav mig två jätteroliga brev - ett i plast med massa tillplattad rosa sockervadd i, och ett färgglatt med sömnadstips och en skiva med brev, foton och mobilfilmer (som den här om Lasse Åberg) från Samiras semester i norr. I love Samira.

Inga kommentarer: