03 juli 2007

Phad Thai Deli!


Träffade Samira och Saïd vid Stora Mossen (Teddy avslöjade mig där när jag väntade och undrade om jag skulle på ett hemligt kärleksmöte för jag såg så förvirrad och utanförtullarna ut) och letade en stund efter det här lilla hemliga thaistället som folk tydligen snackat om. Till slut hittade vi det, på Tranebergsgatan tror jag. Litet, gulligt, mysigt, vi fick själva bära ut ett bord för att kunna sitta i kvällssolen och folkölsburkarna (jag älskar ställen som säljer folköl) ställdes fram som de var bredvid den starka gröna curryn med lax, miniauberginer (jag älskar ställen med miniauberginer). Saïd såg en katt, en hund, två bussar och en lastbil och fick prova mitt röda läppstift, det var soligt och den gröna curryn gjorde lite lite ont i munnen. Jag tror jag älskar thaiställen i förorten.
Jag hade min sommarstil, benämnd svenska Rivieran: plisserad tantkjol med ett mönster av tecknade pärlor, guldkedjor och blåa ädelstenar tryckt på, vit t-shirt instoppad innnanför ett guldfjällsskärp, en guldbrosch i form av en symaskin med syrelaterade berlocker hängande från, vita pärlörhängen formade som rosetter, och vita sandaletter.

Inga kommentarer: