17 juli 2007

Äntligen


Vaknade klockan 8 till knallblå himmel. Med bankande hjärta packade jag badväskan, solade och badade på tre olika ställen i stan och åt slutligen guldressade och smöriga mungbönor, rödbetor, blomkål och fänkål bland turister, massöser och loonies med fannypack.
Jag hade djungelmönstrad bikini, solfaktor 10 och 25, smyckesmönstrad plisserad tantkjol och svart sidenlinne med guldmönster på mig. Adderade under kvällen ett stort guldhalsband, mera läppstift och bytte från guldsandaler till svarta höga pumps för att höja mig över glassplittret i trappan på F12. Klädbyte förnöjer.

PS. I dag straffregnade det så klart som om Animal körde ett set mot fönsterrutan, jag tröstade mig med att sova mitt på dagen, äta Saltå Barsja-mackor med rotfruktsmos och pumpafrön och studera väderprognosen.

Inga kommentarer: