18 juli 2007

Ruby tuesday


I går var det fint att återupptäcka den naturella tofun (har favoriserat den färdigmarinerade alldeles för länge), den var helt söt och god. (Nu längtar jag till Lao Wai, deras tofu är nog vitast, färskast och mjukast i stan, hm har de sommarstängt eller?) I lagoma bitar, nerblandade tillsammans med risnudlar i ett citronsyrligt, fisksåssalt och gröncurrystarkt fräs av vitkåls- och morotsstrimlor och gurkskivor, med pumpafrön på. Vilket påminner mig om det roliga i att på fredag ska vi till Therese i Malmö - för en av egenskaperna jag gillar hos henne är att hon har bara goda saker i sitt skafferi: frön, nötter, riskakor, keso, bönor, helt healthy chic. Och så kommer jag träffa raggargänget Astrid, Marcus och Pernilla. Och antagligen länsa en del loppisar.
I går hade jag till exempel en Malmöfyndad socialarbetarkjol med exotiska blad och spridda texter som "Jamaique", "rhum" och "sucre" på, till svart tubtopp. I kväll ska jag till Lotta på balkongmiddag, jag ska ta med: 1) snacks, 2) rosé, 3) efterrätt (har redan tagit fram Samiras hjortron), 4) killar.

Inga kommentarer: