14 juli 2007

Bubbelarbete


Jag är ju hemmafru nuförtiden. Går runt i negligé, tvättar och städar och pysslar och handlar så att middagen kan stå på bordet efter arbetsdagen. När jag handlade i går träffade jag Tomas som sa "jaha du är alltså försörjd?" och då kom jag på att jag var lurad. När jag pratade med pappa i telefon sedan påpekade han att om jag inte var försörjd var jag bara en helt vanlig dubbelarbetande kvinna. Och som jag arbetar! Först rädisor, jordgubbar, västerbottenstavar nere på gården och en Prosecco La Robínía (en av de två sista på Systemet, jag var helt omotiverat onödigt snäll och lät en kille som hann fram precis efter mig till hyllan få den andra fast jag egentligen tänkt ta båda). Sedan stekt haloumi, stekta tomatskivor och risnudlar med morotsslanor, knipplök, citron och fisksås.
Jag var barfotakock i vit plisserad Martin Bergström-kjol, vitt glamrockskärp och ljusblå Valentinalinne med silverapplikationer.

Inga kommentarer: