24 juli 2008

Cheesus!


Ungefär sju olika sorters ostar satte vi i oss i går på tapasbaren med det självklara namnet La queseria. Manchego med rökt lax på bröd, provolone piemente med oregano smält i en bytta, fyra ostar med tomat och så vidare. Livsnjutarstämningen dallrade i kvällsvärmen mellan borden och vi kände hur vi sakta fylldes med och förvandlades till lyckans ost.
Jag drack något gott vitt och hade trähalsband med exotiska fiskar och den vida leopardklänningen som på denna resa adlats från konstigt reafynd till sommarfavorit - faktum är att det är den jag har nu på flygplatsen, som besvärjelse eller något. Jag blir alltid lika misantropisk: alla talar svenska, alla har köat i en timme innan incheckningen ens har börjat, alla har fula shorts. Försöker komma på varför jag ska sälla mig till dem, men konstigt nog är inte ens tanken på att få laga mat själv hemma helt övertygande. Lite lite lockande känns det att cykla och att bada.

Inga kommentarer: