08 juli 2008

Sista måltiden


Igår satt jag först i Nyhavn i nya vita tygskor och drack ett glas vitt till räkmackan med rom. Vi ville värma upp oss på turistkänslan inför vår nya charterresa (som börjar om en halvtimme, vi har inte missat planet än, fullt med foppa och teva här vid gate 7) med en klassisk Köpenhamnstur. Sedan stod maten på bordet när vi kom hem till Martin i Malmö på kvällen: boveterisotto med haloumi och svamp, sparris, spenat, rödbetor med getost, tomatsallad med mozarella och hembakat bröd. Och blåbärs- och jordgubbspaj med glass.
Vi var på två stora loppisar på morgonen men jag hittade inte den lilla sladdriga sommarkavaj jag sett framför mig, bara ett par rosa slingbackpumps med rosetter. Så jag hade min svarta tubklänning, ett försök till elegans i svettig semestertappning.

Inga kommentarer: