21 juli 2008

Diggiloo diggiley


Klart mera blingbling i Vejer de la frontera. Det är det turistigaste vi sett på hela resan, tyska och franska studsar mot de nästan kvävande pittoreska vita gränderna (det är en av Los pueblos blancos) och menyerna har engelska översättningar. Men jag smälte ändå av utsikten, jag är verkligen en sucker för utsikter, och min grillade guldfisk (dorada alltså) smälte i munnen. Första gången vi fick tillbehör till fisken tror jag, och då både ris och potatis för säkerhets skull.
Jag hade min mjuka Jamaicamönstrade tantlånga kjol, cerise fladdrigt linne med blomgrejer upptill, rosa fingernaglar och röda tånaglar. Jag har märkligt nog inte shoppat något på hela resan men i en nattöppen bohemchic butik gömde sig bland de fransiga lyxhippietygerna en oväntad skatt jag inte kunde motstå: ett par nittiotalsunderbara badsandaler i guldglittrig plast, med hög klack.

Inga kommentarer: