07 juli 2008

Låtsasmat


Vi åt upp grejer i Thereses kyl eftersom hon ändå ska vara i Milano resten av veckan. Det blev pasta carbonnara på glutenfri pasta med facon (alltså sojabacon, jättespännande, den betedde sig precis som bacon när man stekte den), gröna bönor (äkta), sojaost blandad med ett riktigt ägg och riktig senap och så fejkparmesan ovanpå. Senare på kvällen: tofuglass.
Jag hade vitt linne med spets och blanksvart veckad kjol. Och jag vill lägga till att jag egentligen inte är intresserad av fejkköttprodukter eftersom jag inte gillar kött, men jag är ändå otroligt fascinerad av att sådana här matvaror finns, och jag är tacksam för att Therese finns så att jag kan testa dem. Och samtidigt läsa MAD, modetidningar, och kolla på skräp-tv som jag inte har hemma och ändå känna mig hemma för att det ligger paljetter på golvet och finns frön och nötter i skafferiet.

Inga kommentarer: